Posted by: matapensel | November 10, 2008

Diam yang panjang

Hari ini sudah lebih 4 bulan saya tidak mencoretkan apa-apa di ruangan matapensel.

Mungkin kerana tidak ada masa ya?

(Rasanya tidak juga…)

Sebenarnya saya terfikir tentang tema penulisan yang sepatutnya saya tulis. Persoalan yang selama 4 bulan, saya tanyakan kepada diri saya, “Mahu menulis tentang apa ya?”

Lihat di sekeliling, blog-blog dakwah yang menceritakan tentang akidah, fikrah, ruhiyyah, tazkirah, kisah sahabat sudah terlalu banyak. Adakah saya perlu menerjunkan diri kepada konsep penulisan sebegitu?

Islam itu syumul, bukan hanya perkara-perkara yang berlegar di sekitar tema-tema diatas. Menurut pemerhatian saya, masih ada ruang-ruang kosong yang perlu diisi. Buat melengkapkan pembinaan fikrah dalam diri setiap individu muslim.

Amal ‘Am perlu berstrategi.

Nantikan kemunculannya. (sambil doakan saya punya kekuatan utk isitqamah.. ) 


Leave a comment

Categories